Just nu har vi lite kort om personal samtidigt som vi har väldigt mycket att göra i vår butik i Järna. Därför har vi valt att låta webbshoppen vila ett tag. Butiken i Järna har öppet som vanligt, med hyllorna välfyllda av inspirerande leksaker. Varmt välkommen till oss!

Villkor och info

Villkor och info

Läs igenom villkoren nedan – de innehåller inga konstigheter, men dock lite tips…!
Genom att genomföra din beställning godkänner du dessa villkor.

Lekbutik Lavendel är en liten och personlig leksaksbutik. Vi vill inte vara ännu en anonym webbshop utan vill att du ska känna att vi bakom butiken är riktiga människor, som är väldigt måna om att du som kund känner dig trygg och nöjd med att handla hos oss. Tveka alltså inte att kontakta oss om det är något du undrar över, vi svarar personligen på alla frågor! Ibland har vi dock vikarier i butiken som inte är insatta i alla detaljer, eller kö i kassan vilket kan göra det svårt för oss att hinna ge dig ett bra svar på telefon. Vi ser därför allra helst att du kontaktar oss via E-post eller via vårt kontaktformulär. Det ger oss möjlighet att kunna ge dig ett så utförligt och bra svar som möjligt på dina frågor. Maila till info@lekbutiklavendel.se så försöker vi svara inom 24 timmar, oftast snabbare. Viss fördröjning kan dock ske över lovdagar och helger.

Vårt mål är att ha nöjda kunder, och vi tror på sunt förnuft i alla situationer.

Om företaget

Lekbutik Lavendel drivs av Naessén Sales AB, org nr: 556914-8538

Kontaktuppgifter: Katrin Naessén, Lekbutik Lavendel/Naessén Sales AB
E-post: info@lekbutiklavendel.se
Telefon butik: 08-551 716 54
Besökadress: Lekbutik Lavendel, Storgatan 9, 153 30 Järna
Företagets registrerade adress: Naessén Sales AB, Täppgatan 1, 153 30 Järna

Naessén Sales innehar F-skattsedel.

Minimumorder

Vi har ingen lägsta ordersumma och inga extra avgifter tillkommer för små ordrar. Vi välkomnar alla ordrar, stora som små.

Färg och form

Alla bilder är tagna för att få fram den största möjliga likhet som går med den verkliga varan. Dock är det inte alltid lätt att återge den exakta nyansen, omständigheter vid fotograferingen såsom t.ex. ljus, den egna skärmens inställningar samt hur man själv uppfattar färg påverkar.

Priser

Samtliga priser anges alltid i svenska kronor inklusive moms och gäller vid köp i vår internetbutik. Du ser alltid total summa inklusive frakt i Varukorgen innan du bekräftar din beställning genom att trycka på ”Fortsätt till Kassan”.

Vi reserverar oss för eventuella fel gällande pris och text.

Vi förbehåller oss rätten att höja eller sänka våra priser utan föregående meddelande. Prisändring kan ske vid t.ex. leverantörsbyte eller ändrade valutakurser. Vi aviserar ej prishöjningar.

Handla

Du måste ha fyllt 18 år för att kunna handla hos oss, samt ha leveransadress i Sverige. Vi har för närvarande ingen möjlighet att skicka till adresser utomlands.

Lager

Vi har normalt sett alla produkter som finns i webbshopen i lager. Är någon vara slut i lager visas detta i internetbutiken. Är varan slut i lager och ordern går igenom trots detta återkommer vi med ett mail inom de närmsta dagarna med information om/när varan beräknas komma åter i lager.

Presentinslagning

Vi slår gärna in det du köper i vår webbshop i ett fint paket till en kostnad av 25 kr per paket. Då ingår inslagning med presentpapper, fina snören samt ett fint kort att skriva en hälsning på. Välj kategori Presentinslagning i webbshopen.

Presentkort

Vi säljer presentkort med valörer mellan 100 kr och 1000 kr. Vill man ge mer än så köper man bara fler presentkort med de valörer man behöver för att komma upp i summan man vill ge bort. OBS! Presentkortet kan för närvarande endast användas som betalningsmedel i vår fysiska butik i Järna. Presentkortet är giltigt i 10 år efter utfärdandedatum och kan ej lösas in mot kontanter. Presentkortet förlorar sitt värde och slutar gälla om butiken upphör, går i konkurs eller byter ägare. Om du handlar för en mindre summa än vad presentkortet är värt kan du använda det resterande beloppet vid ett senare köptillfälle. Tänk på att ett presentkort är en värdehandling. Vi ersätter inte borttappade eller stulna presentkort. Om du bara beställer presentkort så tillkommer ändå en fraktkostnad eftersom vi för din skull vill kunna skicka det spårbart då det är en värdehandling.

Varukorg

När du hittar något i webbshopen som du vill köpa, klicka på ”Lägg i Varukorg”, så hamnar din vara i varukorgen, fortsätt att handla tills du blir nöjd. Du kan när som helst enkelt gå till din Varukorg och lägga till eller ta bort varor. I Varukorgen ser du också din fraktkostnad tydligt. Här kan du också skriva in eventuell rabattkod innan du godkänner ditt köp genom att klicka på ”Till kassan”.

OBS! När du har klickat på knappen ”Fortsätt till Kassan” skickas du direkt vidare till Klarnas sida för betalning, och kan då inte längre gå tillbaka och ändra din beställning. Se därför till att kontrollera din beställning noggrant innan du godkänner den genom att klicka på ”Fortsätt till Kassan”.

Betalning – Klarna Checkout

Vi har valt att erbjuda Klarna Checkout eftersom det är ett tryggt och säkert betalningsalternativ som de flesta i Sverige är bekanta med. Genom Klarna Checkout erbjuds du olika betalsätt efter att du har bekräftat ditt köp i kassan. De betalsätt som erbjuds är anpassade efter just dig. Faktura är förvalt men du kan givetvis ändra betalsätt till något som passar dig som till exempel kortbetalning eller direktbetalning via bank. Alla betalsätt är 100 % säkra och informationen du anger delas inte ut till tredje part. När du betalar med Klarna Checkout så fyller du i din E-postadress och sen ditt postnummer. Kontrollera att det är dina uppgifter som kommit upp. Är det inte det så kan du enkelt ändra genom att klicka på ”Är det inte du?” och sedan fylla i rätt uppgifter. Välj sedan det betalningsalternativ som passar dig. Det kommer alltid att finnas information om villkor för respektive betalningsalternativ innan du gör ditt val.

Genom att använda kassatjänsten Klarna Checkout godkänner du Klarnas användarvillkor. Läs mer om Klarna Checkout och deras användarvillkor här: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/200/sv_se/checkout (Öppnas i nytt fönster.)

Frakt och leverans

Lagervaror skickas så fort vi hinner, normalt inom 1-2 vardagar efter att beställning är genomförd. 2-4 dagar senare anländer Schenker med paketet till ditt utlämningsställe, så räkna med en leveranstid på totalt 4-7 dagar.

Fraktkostnad tillkommer på alla beställningar och baseras på varornas vikt. Denna kostnad syns tydligt i din varukorg i webbshopen. Vi skickar alla beställningar spårbart. Väger paketet mindre än 1 kg skickar vi med Posten, väger det mer än 1 kg med Schenker och de hämtas sen ut på ditt närmaste utlämningsställe.

Vill du veta var ditt närmaste utlämningsställe finns, klicka här: https://skickaenkelt.dbschenker.com/hitta-narmaste-in-eller-utlamningsstalle/ (Öppnas i nytt fönster.)

Äganderättsförbehåll

Alla varor förblir Lekbutik Lavendels egendom till dess full betalning erlagts.

Outlösta försändelser

Det är upp till dig som kund att ange en giltig och korrekt leveransadress samt korrekt mobilnummer och mailadress. Om vi av någon anledning får tillbaka ett paket som ej hämtats ut och går i retur till oss förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift på 400 kronor, oavsett köpesumma, för att täcka våra administrativa kostnader, frakt och returfrakt.

Avbeställning

Avbeställning av order är möjlig utan kostnad för kund fram till den tidpunkt ordern skickats iväg från oss. Avbeställning efter det är ej möjlig utan kostnad. Har vi skickat beställd vara är du som kund skyldig att mottaga försändelsen samt har möjligheten att returnera den enligt ”Returrätt vid köp i Internetbutik”, där samtliga fraktkostnader samt eventuell fakturaavgift bekostas av dig som kund.

Eventuell avbeställning skall ske skriftligen via e-post till info@lekbutiklavendel.se. Avbeställningen är ej giltig förrän du fått en bekräftelse från oss per e-post om att vi registrerat den.

Returrätt vid köp i Internetbutik

Lekbutik Lavendel följer Lagen om Distansavtal: Enligt LoD har kunden en ångerrätt/ångerfrist på 14 dagar. Kunden måste meddela Lekbutik Lavendel skriftligen (förslagsvis via mejl) inom 14 dagar att hon eller han ångrat sig.

OBS! Ångerrätten börjar löpa när en kund får första information om denna! Detta innebär att du som kund anses informerad om dina 14 dagars ångerrätt i samband med att du genomför ditt köp, och ångerfristen är då i praktiken ännu kortare då du får vänta ett par dagar på din vara. Var därför uppmärksam på när leveransen kommer och hör av dig omgående om du av någon anledning vill ångra ditt köp!

Hör ALLTID av dig till oss innan du returnerar ångrade varor. Du får öppna förpackningen och titta på varan, men den skall sändas åter till oss i oanvänt och oförändrat skick och i en hel originalförpackning. Bifoga en kopia på kvitto och följesedel samt namn och adress och information om hur vi kan betala tillbaka dina pengar.

Vänligen förpacka varan så att den är skyddad under transporten/frakten. Notera att Du som kund är ansvarig för varan tills den är oss tillhanda och står för eventuella skador som uppstår under returtransporten. Vi rekommenderar därför att returer görs med t.ex. Schenker Skicka enkelt eller Posten Skicka lätt. Vi tar inte emot returer som skickas mot postförskott eller efterkrav.

Observera att ej avhämtad försändelse INTE gäller som retur eller ångrat köp. Du måste alltid hämta ut ett beställt paket, därefter går det bra att returnera det.

Vid ångrat köp, eller byte av vara, återbetalar Lekbutik Lavendel priset för varan men inte för frakten och eventuell fakturaavgift. Du betalar alltså även själv frakten tillbaka. Om du har valt att betala via faktura behöver du betala fakturan innan den förfaller, eftersom den har registrerats i Klarnas system. Om du väljer att returnera varan återbetalar vi varuvärdet när vi har mottagit varan. Återbetalningen ska enligt distansavtalslagen ske inom 30 dagar efter det att varan returnerats. Om du vill byta till annan vara betalas även fraktkostnaden för den nya varan av dig som kund.

Om det är fel på varan Du beställt eller om en vara är felexpedierad får Du självklart ersättning för returfrakten – se reklamation nedan.

Reklamation

Skulle en vara vara skadad eller på något annat sätt vara defekt eller ha felexpedierats så ber vi dig kontakta oss omedelbart på e-mail info@lekbutiklavendel.se (ange ordernummer för snabbare hantering) så vi kan rätta till felet. Ev ersättningsleverans sker naturligtvis helt utan kostnad för dig. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

Om du redan när du hämtar ut ditt paket upptäcker att varan är skadad måste du anmäla det till Schenker direkt!

Hantering av personuppgifter:

Dina uppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser Personuppgiftslagen (PUL).

Du som kund registrerar dina uppgifter hos Lekbutik Lavendel/Naessen Sales vid köp. Genom att du registrerar dig, godkänner du att uppgifterna lagras och används i vår verksamhet för att vi ska kunna fullfölja avtalet gentemot dig. All kundinformation behandlas konfidentiellt. Vi säljer eller vidarebefordrar inte kundinformation till andra företag för marknadsföringssyfte. Däremot kan de komma att användas för att informera dig om nyheter eller evenemang (Nyhetsbrev). Du kan när som helst avanmäla dig från våra nyhetsbrev.

Reservation

Vi reserverar oss mot slutförsäljning, förseningar/ändringar i leveransen från våra leverantörer samt förseningar hos Posten eller Schenker som Lekbutik Lavendel inte kan kontrollera. Det är köparens ansvar att produkten används på ett säkert och riktigt sätt. Lekbutik Lavendel kan ej ställas till ansvar för felaktig användning och följderna av densamma. Vi reserverar oss även mot bild- och textfel. Lekbutik Lavendel kan ej ställas till ansvar om internettext skulle visa sig vara felaktig. Observera att bildskärmar kan återge färgnyanser olika. Vi garanterar således inte att bilderna återger produkternas exakta utseende. Om Du är osäker, kontakta oss.

Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från Lekbutik Lavendel, som gör att Lekbutik Lavendel ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att Lekbutik Lavendel befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

 

Vi använder cookies för att öka funktionaliteten. Mer information

En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker sparar på din dator. Du behöver tillåta lagring av cookies på din dator för att kunna använda vår webbplats på det sätt vi avsett. Cookies används för att ge dig som besökare tillgång till olika funktioner. Om du inte tillåter cookies kommer du att få en sämre användarupplevelse och du kan inte använda tjänsten fullt ut.

Stäng